باز نشر مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد است

Wednesday 29 August 2012

شرکت دکتر خرعلی در اجلاس جنبش عدم تعهد



س- آقای دکتر لطفن دلایل شرکت خود در اجلاس جنبش عدم تعهد را توضیح دهید.

ج- وقتی اسامی مقامات شرکت کننده در این اجلاس را دیدم، عرق شرم بر پیشانی مبارکم نشست. خبر نشریه مشرق را نگاه کنید. آیا این اوج عظمت و حرمت جمهوری اسلامی است؟ آیا روح امام راحل آزرده خاطر نیست؟ آیا مایه ی شرمساری نیست که بعد از سی و چند سال، از اوج عزت دوران طلایی به این نقطه برسیم؟ با خود اندیشیدم که در روز حساب چگونه پاسخ امام را گویم، چگونه می توانم عذر تقصیر گویم. با دوستان زیادی تماس گرفتم و خیلی سعی کردم شخصیت ها و مقام های عالی رتبه را به این اجلاس بکشانم ولی کسی محل نگذاشت. حتا به آقای خاتمی نامه نوشتم ولی منزل نبودند و نامه برگشت خورد. از ابوی محترم درخواست کردم ولی تحویل نگرفتند تهدید به اعتصاب غذای مجدد کردم ولی مثل آن چوپان معروف، تیرم به سنگ خورد!
 بالاخره به کوه پناه بردم و با تله کابین به ایستگاه هفتم توچال رسیدم تا مناجاتی کنم. ناگهان ندایی رسید که تو خود سیمرغی به دنبال سیمرغ نگرد!!!
 بدنم به رعشه افتاد و بی هوش شدم. وفتی به هوش آمدم در هتل اوین بودم و خواهر جوانی لیوانی نوشیدنی به من داد و گفت: " خدا را شکر! حالتان بهتر است."
دائم به آن صدا و مفهوم و استعاره ی آن فکر می کردم. بعداز یک شبانه روز دانستم که پیام آن ندای حق آنست که من جهت بالابردن اهمیت این اجلاس و حفظ ارزش و آبروی نظام -که آبروی اسلام در گرو آنست- وظیفه دارم  در آن شرکت کنم.
 بعد از یک استخاره و گرفتن جواب مساعد اکنون در خدمت شما در اینجا هستم.


مشرق نیوز

کد خبر: ۱۴۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲

مهم‌ترین افراد شرکت کننده در اجلاس  جنبش عدم تعهد

امیر قطر و کویت، روسای جمهور پاکستان،افغانستان، مصر، لبنان، سریلانکا، بولیوی، زیمبابوه، مغولستان، تاجیکستان، کره شمالی، معاون رئیس جمهور اندونزی و نخست‌وزیران سوریه و بنگلادش از جمله مقامات شرکت کننده در نشست تهران هستند.


No comments: