باز نشر مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد است

Saturday 1 September 2012

چرندیات " خزعلی" به من ربطی ندارند



چند روزی ست که پیام های زیادی دریافت کرده ام که" دکتر چرا خزعبلات می نویسی؟!" یا " دکتر با زبانی بنویس که برای ما فارسی زبانان نیز قابل فهم باشد! ویا در پیامی دیگر " با زبان بیگانه گان سخن می گویی! نکند تو هم بیگانه بودی و ما نمی دانستیم؟!"
ضمن پوزش از تمامی دوستان این چند سطر را برای توضیح می نویسم.

وقتی کنکاش کردم دیدم باز این تشابه اسمی کار دست من داده و آقای " خزعلی" فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو ارشد شورای نگهبان و برادر خواننده پاپ " سمیر دی جی" ، در نوشته ای سعی کرده چیزی بنویسد ولی طبق معمول …
ایشان در نوشته ای با عنوان "اعلیحضرت همایونی غلط فرموده اند" این گونه ...فرموده اند:
"... و مسلوب الاختیار می شود و برای هر کار کوچکی به بت اعظم مراجعه می کنند و کلام او فصل الخطاب و مسدد الابواب است  و باب عقل و منطق و استدلال را مسدود می فرماید،  و سد الابواب الا بابه"

هرچه خواندم متوجه نشدم این متن به کدام زبان است! از دوستان پرس و جو کردم تا بالاخره یکی از دوستان که متخصص علم مارمولک شناسی ست به یاری ام آمد و گره ماجرا را باز نمود. این دوست مارمولک شناس ما میگوید: این زبان رایج در بین علمای اعلام و اشغال گران کنونی ایران است که در بیوت(جمع بیت به معنای کاخ آخوند) به آن سخن می کویند و آقازاده ها ( بچه مارمولک ها) نیز به آن تسلط کامل دارند.

به هرحال آقازاده ی (محترم) جناب خزعلی لطف کنید اگر خواستید مطلبی برای فارسی زبانان انتشار دهید، به زبان شیرین فارسی بنویسید اگر به فارسی تسلط ندارید ازمترجم استقاده کنید (هرچند بعید می دانم مترجمی پیدا شود که هم فارسی بداند هم زبان ملایان) ویا زبان در کام بگیرید که با سکوت دلپذیر تر می شوید.
شما که به دل سوزی برای فرهنگ تظاهر می کنید باید بدانید که زبان یکی از پایه های اصلی فرهنگ است پس با نادانی خود و ترکیب بی خردانه آن با واژه گانی پریشان، تیشه به ریشه آن نزنید.
نمی دانم به زبان شما چه می شود ولی در فارسی مثلی هست که : ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان!

2 comments:

Anonymous said...

آخه چرا مزخرف می گی حالا 4 تا کلمه عربی نوشته ، بس کنید این تهمت زدن و بی فرهنگی رو ، آقای دکتر خزعلی همین که مشکل مالی نداره و از سیستمی که می تونست حسابی ازش نفع ببره بریده ، برای آزادگی اش کافیست

Anonymous said...

آخه چرا مزخرف می گی حالا 4 تا کلمه عربی نوشته ، بس کنید این تهمت زدن و بی فرهنگی رو ، آقای دکتر خزعلی همین که مشکل مالی نداره و از سیستمی که می تونست حسابی ازش نفع ببره بریده ، برای آزادگی اش کافیست